piątek, 28 grudnia 2012

O czym pisać wiersze?

piszcie wiersze dzieci
o melancholii i cierpieniu
piszcie o MIŁOŚCI
miłości z wielkich liter pisanej
o złamanych sercach
o łzach i o uśmiechach

ale zwłaszcza o łzach

piszcie o odejściu
o tym że kochać to żyć
że tęsknicie za tym jedynym
że serce jest jedno
a kochać trzeba tak wiele...
że was zostawiła a miała być jedyna
że znów łzy i znów ból...


bo ludzie k o c h a j ą dramaty
uwielbiają złamane serca
i niespełnione miłości
to ich napędza
to ich e k s c y t u j e


a nie piszcie dzieci drogie
nie piszcie tylko o śniegu
o złotym lecie i kolorowej jesieni
o tym że kot zjadł kanarka
że za oknem motyle
że po zimie będzie lato
że nie miłość rozpiera a radość


nie piszcie o czekoladzie
o zapachu pomarańczy
o tym i o tamtym
o tym co nie ważne
co głupie i b ł a h e
zbyt ZWYCZAJNE

bo co to kogo obchodzi?

4 komentarze:

  1. Wiersz... Hmmm... Wiersz z którego przekazem się nie zgadzam. I za to mi się podoba. Bo ilu ludzi, tyle punktów widzenia i spostrzeżeń.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się ten wiersz, ujęłaś w nim to czego szukam w poezji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam kota i kanarka w jednym domu i jakoś nie chcą się zjadać ;) Co do wiersza, bardzo ładny, treściwy i ciekawy. Ja też piszę i nie mam pomysłu(muszę mieć 10 na konkursy).

    OdpowiedzUsuń
  4. "bo ludzie k o c h a j ą dramaty
    uwielbiają złamane serca
    i niespełnione miłości
    to ich napędza
    to ich e k s c y t u j e"

    Cudowna zwrotka, nic dodać nic ująć.
    Pozdrawiam i weny życzę.

    OdpowiedzUsuń