piątek, 31 sierpnia 2012

Królowa Śniegu

wśród śniegu i zamieci
wspaniałe sanie
cztery białe konie
pani woła na nie

dokąd zmierza ta dama
nikt nie odgadnie
to wiedzą tylko białe konie
galopując snadnie

po lodowym jeziorze
pędzą rumaki szalone
do wspaniałych sań królowej
saneczki doczepione

pani chłopca porwała
wiezie na pustkowie
w lodowym pałacu go zamknie
nikomu nie powie

wiezie chłopca królowa
w swe białe królestwo
Kaja Gerda już szuka
czując niebezpieczeństwo

szuka wśród zamieci
szuka wśród pustkowia
lecz nie tak szybko go odda
wielka Śniegu Królowa

_______________

       Cześć. Jak zapewne wszyscy już zauważyli, jestem tu nowa. Nazywam się Beatrice M., można mówić mi Bea. Jeśli mam być szczera, to czuję się lepiej w prozie, zwłaszcza w wszelkiego rodzaju fantasy na czele z ff potterowskimi, ale jako że od dawna pisałam wiersze do szuflady, stwierdziłam, że zawsze mogę spróbować czegoś nowego. Ale dość już o mnie.
       Wiersz powstał w lutym zeszłego roku. Baśń Andersena o Królowej Śniegu należy do moich ulubionych i często powracam do niej w wierszach, ale też i w prozie. Ten wiersz jest jednym z moich ulubionych, choć zwykle nie staram się o rymy.
       Liczę na Wasze szczere wypowiedzi.

       Z wyrazami szacunku,

4 komentarze:

  1. Witaj na pokładzie Bea! Świetnie, że jesteś, przyda nam się nowy człowiek :)

    Odnośnie wiersza, to powiem Ci, że powiało chłodem. Za oknem jeszcze w miarę ciepło, a tu wiersz o Królowej śniegu ;p MuszĘ przyznać, że mnie urzekł. Czytając, wyobrażałam sobie Królową jako wysoką kobietę, damę w białym futrze. Taką wyniosłą... Omawiając tę baśń na zajęciach z literatury dla dzieci, zaczęłam doceniać ile odwagi musiała mieć w sobie Gerda ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... Nie znam zbyt wielu baśni, do czego się przyznaję bez bicia. Może nadrobię zaległości, gdy będę zajmował się dziećmi, albo doczekam się swoich. W każdym razie nawet bez tej małej informacji od Ciebie przyznałbym, że wiersz ma właśnie taki baśniowy charakter. Taki w sam raz do opowiadania maluchom na dobranoc. Co do rymów, to mnie się podoba. Akurat do baśni:)

    OK. Koniec ciepłych słów na powitanie w drużynie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiersz bardzo mi się podoba, nie spotkałam chyba jeszcze wiersza baśni, co jest niezwykłe:)
    Lubię rymy, jakoś bardziej niż wiersze bez nich. Podobają mi się :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. baśniowy, chociaż musze przyznać, ze kojarzy mi się z egoistką, która pragnie zachować swojego faceta tylko dla siebie (a wers "Kaja Gerda juz szuka trochę mi to wyklucza :)
    nie mniej wiersz mi się podoba
    PS. przeczytał go również mój brat, i stwierdził, ze kojarzy mu się z "opowieściami z Narnii" pierwszą częścią, wiec baśniowy klimat stworzyłaś w 100% :)

    OdpowiedzUsuń