czwartek, 20 września 2012

Dwie mrówki



"Napomina mrówka niewolnica swoją towarzyszkę:
- Patrz jak idziesz i co niesiesz! Jaką szyszkę?!"
 "Kazano iść i przywlec, więc to czynię jak przystało,
  a co niosę i co chowam, moja sprawa, Ciebie nie pytano."
" Sprawa sprawą, znam na rzeczy, lecz królowa
prosi ładnie, nie spodobasz - głowa spadnie."


__________________________________

Ostatnio przerabiałem bajki Krasickiego, więc i ja coś niecoś spróbowałem, główną myślą przy tworzeniu była Polska pod zaborami i stosunek młodzieży do najeźdźców, natomiast jeśli chodzi o dzisiaj, stosunki pracy, majętność i te sprawy. Ogółem rzecz biorąc, Ci o klasę wyższą rozdają karty, niektórzy ślepo się oddają usługom i tracą ducha, inni walczą nawet jeśli są skazani na porażkę.

3 komentarze:

  1. Przepraszam za to co piszę ale uderzasz w najistotniejszy problem poezji z jakim się spotkałem w swoim życiu. Napisałeś coś i jest to chyba w porządku ale dopisałeś do tego interpretacje której nijak nie wyczytał bym ze słów powyżej. Już pomijam sam fakt że nie pozostawiasz nam pola do popisu narzucając nam "co artysta chciał powiedzieć". Wolał bym twoją myśl wyczytać z tekstu niżeli z komentarza. Nie sądź też że się przyczepiam bo to coś nad czym też sam staram się jakoś pracować ale nie wystarczy stworzyć jakiś obraz - alegorie w głowie, sztuką jest przekazać ją komuś taż żeby zrozumiał co masz na myśli.

    OdpowiedzUsuń
  2. mi się od razu skojarzyło z naszym kochanym cenzura systemem edukacji, gdzie ważniejszy jest jakis śmieszny klucz odpowiedzi, niż to co się samemu myśli.
    mi tam nie przeszkadza Twoja interpretacja, i tak zinterpretuję po mojemu, jak widać wyzej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poruszyłeś trudny temat, który ja bym określiła prosto "ograniczanie wolności", bo chociaż mamy demokrację, tak naprawdę każdy głos sprzeciwu może grozić wpadnięciem do mieszkania służb bezpieczeństwa albo jeszcze jakichś innych niemiłych panów.

    OdpowiedzUsuń